TESTARE, VERIFICARE, REPARARE INJECTOARE

Exploatarea motoarelor termice duce la uzuri ale duzelor de pulverizare ce intră în componența injectoarelor. Deteriorarea duzelor este un fenomen întâlnit deseori la motoarele diesel și poate avea la bază o serie de factori printre care:

  • Calitatea combustibilului utilizat (deseori combustibilul poate avea impurități, apă sau aditivi nepotriviți);
  • Lubrifierea insuficientă (cantitatea insuficientă de combustibil sau vâscozitatea acestuia pot determina o uzură prematură a componentelor);
  • Funcționarea motorului la turații ridicate determină o creștere a temperaturii și o presiune ridicată a sistemului de injecție;
  • Funcționarea motorului în cicluri scurte și frecvente;
  • Uzură naturală prezentă în timp, cauzată de frecarea componentelor aflate în mișcare;
  • Defecțiuni ale altor elemente, cum ar fi pompa de injecție, senzorii de presiune sau sistemul de control electronic.

Ca urmare a uzării duzelor,  calitatea pulverizării combustibilului în camera de ardere scade, iar arderea devine incompletă. Printre simptomele ce sugerează necesitatea reparării sistemului de injecție se regăsesc:

  • Creșterea consumului de combustibil (o pulverizare neuniformă a combustibilului de către duze duce la o ardere incompletă și inevitabil la o creștere a consumului);
  • Scăderea puterii motorului ca urmare a pulverizării neuniforme;
  • Emisii poluante crescute;
  • Vibrații și zgomote anormale cauzate de o funcționare neregulată a motorului;
  • Uzură prematură a unor componente – pot apărea probleme și la alte componente ale motorului, cum ar fi cilindri sau catalizator.

Este important de reținut că uzura duzelor injectoare este un proces inevitabil, iar o intervenție pentru a diagnostica în timp util și a remedia problemele la sistemul de injecție poate prelungi și îmbunătăți semnificativ funcționarea motorului.